marți, 6 august 2013

OMRAAM MIKHAEL AIVANHOV FORŢA SEXUALĂ sau DRAGONUL ÎNNARIPAT partea II



CAP II DRAGOSTE ŞI SEXUALITATE

Întrebare: “Maestre, vreţi să ne spuneţi care este diferenţa dintre
dragoste şi sexualitate şi cum putem utiliza sexualitatea în viaţa spirituală?”
Iată o problemă foarte interesantă, care atinge ceea ce e mai important
în viaţă şi priveşte pe toată lumea. Da, pe tineri şi pe bătrâni...
Eu nu susţin că sunt calificat să răspund la toate aceste întrebări pe care
le ridică această problemă. Ceea ce îmi e particular, este că îmi place să văd
lucrurile dintr-un anumit punct de vedere şi mi-am consacrat întreaga viaţă
formării acestui punct de vedere. Vă voi spune de la început două vorbe
înainte de a începe să mă criticaţi spunând: “Oh, la, la! Eu am citit cărţi despre
dragoste şi sexualitate unde se spuneau foarte multe lucruri. Ce ignorant e
acest instructor!” Ei da, sunt ignorant, de ce nu? Dar cei care au scris aceste
cărţi nu aveau punctul meu de vedere şi nu au înţeles această problemă cum o
înţeleg eu. Dacă vreţi, puteţi să vă informaţi citind tot ceea ce psihanaliştii şi
medicii au scris despre sexualitate, dar eu vreau să vă aduc spre un alt punct
de vedere necunoscut până acum.
Care e acest punct de vedere? Mă amuz câteodată ilustrându-l prin
imaginea următoare. Un profesor ce a urmat trei sau patru universităţi lucră în
laboratorul său unde face tot felul de cercetări şi experienţe... Dar iată că fiul
său de doisprezece ani care se joacă în grădină e cocoţat într-un pom şi de sus
strigă: “Tată, îi văd pe unchiul şi mătuşa venind... “ Tatăl, care nu vede nimic, îl
întreabă: “La ce distanţă sunt? Ce aduc?” Şi copilul îi dă toate informaţiile. În
ciuda întregii sale ştiinţe, tatăl nu vede nimic, în timp ce copilul, mic şi
ignorant, e capabil de a vedea departe, numai pentru că punctul său de
vedere e diferit: e urcat foarte sus, în timp ce tatăl său a rămas jos.
Evident, aceasta nu e decât o imagine, dar ea vă va face să înţelegeţi că
deşi e util să aveţi facultăţi intelectuale şi cunoştinţe, punctul de vedere este şi
mai important. Dacă observăm Universul din punctul de vedere al Pământului
sau al Soarelui obţinem rezultate diferite. Toată lumea spune: “Soarele se
ridică, soarele coboară...” Da, e adevărat, dar e fals. E adevărat din punctul de
vedere al Pământului; din punct de vedere geocentric aveţi dreptate. Dar din
punctul de vedere heliocentric, solar, e fals. Toţi privesc viaţa din punctul de
vedere al pământului, şi evident, din acest punct de vedere, au dreptate. Ei
spun: “Trebuie să mâncăm, să câştigăm bani, să profităm de plăceri...” Dar din
punctul de vedere solar, adică din punctul de vedere divin, spiritual, ei ar
vedea altfel lucrurile. Şi acesta este punctul meu de vedere, care îmi permite
să vă prezint natura dragostei şi sexualităţii într-o altă manieră.

La prima vedere, pare dificil de separat sexualitatea de dragoste. Totul
vine de la Dumnezeu şi tot ceea ce se manifestă prin intermediul omului ca
energie este, la origine, o energie divină: dar această energie produce efecte
diferite după conductorul prin intermediul căruia se manifestă. Putem să o
comparăm cu electricitatea. Electricitatea e o energie a cărei natură o
ignorăm, dar de îndată ce trece printr-o lampă devine lumină, cu toate că ea
nu este lumină. Trecând printr-un reşou, ea devine căldură; trecând printr-un
electromagnet, ea devine magnetism; trecând printr-un ventilator, ea devine
mişcare. În acelaşi fel, există o forţă cosmică originală care ia acel sau acel
aspect urmând organul omului prin intermediul căruia se manifestă. Prin
intermediul creierului, ea devine inteligenţă, raţionament, prin intermediul
plexului solar sau centrului Hara, ea devine senzaţie şi sentiment; când trece
prin sistemul muscular, ea devine mişcare; şi când trece, în fine, prin organele
genitale, ea devine atracţie pentru celălalt sex. Dar e tot timpul aceeaşi
energie.
Energia sexuală vine, deci, de foarte sus, dar trecând prin organele
genitale, ea provoacă senzaţii, o excitaţie, o dorinţă de apropiere, şi se poate
ca în aceste manifestări să nu existe de loc dragoste. Aşa este la animale. În
anumite perioade ale anului se acuplează, dar o fac din dragoste? Adesea, ele
se sfâşie între ele şi la unele insecte cum este călugăriţa sau la anumiţi
păianjeni, femela mănâncă masculul. Este aceasta dragoste? Nu, este
sexualitate pură. Dragostea începe când această energie atinge în acelaşi timp
şi alţi centri în om: inima, creierul, sufletul şi spiritul. În acel moment, această
atracţie, această dorinţă de a se apropia de cineva este luminată de gânduri,
sentimente, un gust estetic; nu se mai caută o satisfacţie pur egoistă în care
nu se mai ţine seama de loc de partener.
Dragostea, e sexualitatea, dacă vreţi, dar lărgită, iluminată,
transformată. Dragostea posedă atâtea nuanţe şi manifestări pe care nu
putem nici măcar să le enumerăm sau să le clasăm. Se întâmplă, de exemplu,
că un bărbat iubeşte o femeie tânără şi drăguţă, dar fără a fi cu adevărat
atras fizic de ea: el vrea mai mult să o vadă fericită, sănătoasă, instruită,
bogată, bine plasată în societate, etc... Cum se explică aceasta? Nu e numai
sexualitate, ci dragoste; este, deci, o gradaţie superioară. Dar trebuie să intre
un pic de sexualitate în această dragoste, altfel s-ar putea pune întrebarea: de
ce acest bărbat nu s-a ataşat de o altă persoană, de o femeie bătrână şi urîtă,
sau de un alt bărbat? Da, dacă analizăm, vom descoperi cel puţin un mic grad
de sexualitate.
Sexualitatea... dragostea... nu e decât o chestiune de nuanţe. De vreme
ce nu vă opriţi numai asupra unor senzaţii fizice grosiere, ci simţiţi nuanţele
superioare ale acestei forţe cosmice ce vă învăluie, aceasta este dragostea, şi
comunicaţi cu regiuni celeste. Dar câţi oameni, o dată dorinţa lor îndeplinită se
părăsesc sau încep să se bată! Ceea ce contează pentru ei este numai să se
descarce, să se debaraseze de o tensiune, şi dacă după un anumit timp
această energie se acumulează din nou în ei, devin din nou surâzători şi
tandri, dar în singurul scop de a-şi satisface din nou animalitatea. Ce dragoste
e aici?
Avem nevoi, dorinţe şi e normal, mai ales când suntem tineri. Natura,
care a prevăzut totul, a găsit că e necesar pentru propagarea speciei. Dacă
bărbatul şi femeia ar fi rămas reci unul faţă de celălalt, dacă s-ar fi scăpat de
aceste impulsuri şi de aceste instincte, ar fi fost sfârşitul umanităţii. Deci
natura e cea care împinge creaturile a se apropia fizic, dar dragostea, este
altceva.
Putem spune că sexualitatea e o tendinţă pur egocentrică care împinge
fiinţa umană a căuta numai plăcerea sa, şi aceasta o face să fie crudă, pentru
că nu se gândeşte de loc la altul, nu caută decât să se satisfacă. În timp ce
dragostea, adevărata dragoste se gândeşte în primul rând la fericirea altuia, e
bazată pe sacrificiu: sacrificiu de timp, de forţe, de bani, pentru a ajuta pe
altul, pentru a-i permite să înflorească şi să-şi dezvolte toate posibilităţile. Şi
spiritualitatea începe acolo unde dragostea începe să domine sexualitatea,
unde fiinţa umană devine capabilă să smulgă ceva din ea însăşi pentru binele
alteia. Cât timp nu suntem capabili de ori ce fel de sacrificii, nu este vorba de
dragoste. Când un bărbat se aruncă asupra unei fete, se gândeşte la răul pe
care i l-ar putea face? Nu, şi e gata să o omoare pentru a-şi satisface
instinctele. Pentru că aceasta e sexualitatea, un instinct pur bestial.
Veţi spune: “E evident, nu e nimic divin în ea!” Ba da, sexualitatea este
de origine divină, dar cât timp fiinţa umană nu ştie să se stăpânească,
manifestările sale nu sunt, evident, divine. Ce este bun în sexualitate este că
ea are rol în perpetuarea speciei, dar dacă nu o orientăm decât spre plăcere, e
o risipă.
În zilele noastre, s-au inventatat lucruri de neconceput în acest domeniu.
Există pilule, desigur, dar se vând de asemenea un număr de produse şi
obiecte pe care nici nu vreau să le numesc. Nu mei e vorba, aici, de
perpetuarea speciei, ci exclusiv de plăcere.
Nu mă voi opri asupra acestei probleme pentru a discuta dacă aceste
lucruri trebuie să existe sau nu. În stadiul actual al umanităţii, chiar şi
moraliştii, chiar şi oameni religioşi au găsit necesar, inevitabil ca ele să existe,
pentru că natura inferioară, natura animală din om este aşa de puternică
încât, dacă nu o lăsăm să se manifeste, ea va produce fenomene şi mai
nefaste. Deci, nu vreau să discut despre acestea, spun numai că e păcat că nu
se instruiesc oamenii asupra avantajelor de a controla această energie şi de a
o utiliza într-un scop divin, pentru munci spirituale, în loc de a avea nevoie de
tot felul de produse pentru a se îmbuiba de plăceri.
În manifestările lor exterioare, nu există deloc diferenţă între dragoste şi
sexualitate: sunt aceleaşi gesturi, aceleaşi săruturi... Diferenţa există în
direcţia pe care o iau energiile. Când sunteţi împins numai de senzualitate, nu
vă preocupaţi de loc de cealaltă persoană, în timp ce dacă o iubiţi, nu vă
gândiţi decât de a o face fericită. Sexualitatea şi dragostea nu se deosebesc
deci în planul fizic, ci numai în planul invizibil, psihic, spiritual. Şi cum? E exact
ceea ce vreau să vă revelez.
Toţi cei care au studiat problema sexualităţii, psihologii, psihiatri,
sexologii, nu au descoperit ceea ce se petrece în domeniul subtil, eteric, fluidic
în timpul actului sexual. Ei ştiau că se produc excitaţii, tensiuni, emisii, şi le-au
clasat. Dar ceea ce nu ştiu, este că , atunci când e vorba de sexualitate pur
fizic, biologic, egoist, se produc în planurile subtile tot felul de erupţii vulcanice
care se manifestă prin forme grosiere, emanaţii foarte îngroşate cu culori
şterse, arse, unde predomină roşul, dar un roşu urât... Şi toate aceste emanaţii
se scufundă în pământ unde creaturi tenebroase aşteaptă să se ospăteze cu
aceste energii vitale. Acestea sunt creaturi puţin evoluate care se hrănesc
adesea după îndrăgostiţi. Sunteţi miraţi, dar acesta e adevărul: îndrăgostiţii
dau adevărate festinuri lumii invizibile.
În trecut, cu ocazia unei naşteri, unei căsătorii sau unei victorii, regii şi
prinţii dădeau festinuri publice care durau mai multe zile. Atunci, toţi xxx, xxx,
dezmoşteniţii veneau să se ospăteze pentru că se dădea de mâncare la toată
lumea. Şi vedeţi, e acelaşi fenomen care se repetă, dar sub o formă pe care
ştiinţa nu a descoperit-o încă. Când un bărbat şi o femeie se atrag, se iubesc şi
se unesc, ei dau de asemenea un festin, care e oferit public în faţa a multor
altor creaturi. Chiar dacă unirea lor rămâne secretă, ei primesc vizite din
lumea invizibilă, şi din păcate aceştia sunt larve, elementali care vin să se
ospăteze pe cheltuiala lor şi să absoarbă tot, pentru că în aceste efuzii nu au
decât foarte puţine elemente pentru suflet, pentru spirit, pentru partea divină.
Iată pentru ce schimburile pe care le fac îndrăgostiţii le aduc rar mari
beneficii; din contră, chiar sărăcesc: în privirea lor, în culoarea feţei lor, în
mişcările lor şi în tot felul lor de a fi apare ceva care nu mai e aşa de viu şi
luminos. Aceasta e din cauză că dragostea lor, încă inferioară, a atras creaturi
tenebroase. De ce nu au putut invita spirite ale naturii sau chiar îngeri şi
spirite luminoase care au de asemenea nevoia de a se hrăni?
Când un mag vrea să facă un ritual, el începe prin a trasa un cerc în jurul
său pentru a se proteja, iar spiritele răufăcătoare care sunt acolo, în jurul său,
îl ameninţă, vor să se hrănească cu el, vor să-l fulgere, dar nu pot intra, pentru
că în acest cerc magul stă ca într-un adăpost, ca într-o fortăreaţă. Dar bărbaţii
şi femeile nu au fost învăţaţi cum să se protejeze de entităţile tenebroase, şi
aceasta m-a determinat să spun într-o zi ceva foarte îndrăzneţ: că la originea
tuturor nenorocirilor umanităţii se află dragostea inferioară a bărbaţilor şi
femeilor. Din cauza acelora care fac dragoste ca animalele, într-un fel stupid,
dezgustant, infernal, se produc războaiele şi epidemiile, pentru că dau astfel
materiale tuturor spiritelor doritoare să facă rău umanităţii, le hrănesc, le
întăresc. Dacă bărbaţii şi femeile ar şti asta, ar fi cu adevărat trişti şi necăjiţi şi
le-ar fi ruşine de ce au făcut, şi ar încerca să înveţe cum să iubească.
Spiritualizarea dragostei este condiţia venirii Împărăţiei lui Dumnezeu.
Deci, cei care şi-au dat seama, cei care au un înalt ideal de dragoste, ştiu că
pot servi Împărăţia lui Dumnezeu cu această energie care este forţa sexuală;
când se iubesc, când se îmbrăţişează o fac cu ideea de a cosacra această
dragoste la realizarea a ceva divin. În acel moment, ei produc emanaţii de o
asememenea frumuseţe că îngerii înşişi sunt miraţi, uimiţi şi vin să le aducă
cadouri.
Deci, repet, oricare ar fi natura dragostei voastre, gesturile pe care le
faceţi sunt aceleaşi: va trebui să vă apropiaţi de fiinţa pe care o iubiţi, să o
îmbrăţişaţi, să o mângâiaţi; nimic nu se va schimba; diferenţa este în ceea ce
puneţi în aceste gesturi, şi aceasta contează. Cineva spune: “Ah! Am văzut un
băiat îmbrăţişând o fată!” şi îi condamnă. Cerul nu cede lucrurile aşa, el
priveşte ceea ce au pus în sărutările lor: dacă îşi dau ceva frumos, pur, Cerul îi
recompensează. Pe pământ ei pot fi condamnaţi de către ignoranţi, dar în
înalt, ei sunt recompensaţi.
Dacă puneţi în dragostea voastră viaţa eternă, imortalitatea, puritatea,
lumina, şi dacă acel pe care îl iubiţi creşte, avansează şi înfloreşte graţie vouă,
atunci e dragoste adevărată, pentru că dragostea adevărată ameliorează
totul. Dar dacă iubiţi pe cineva şi persoana în cauză începe să se pericliteze,
trebuie să vă puneţi întrebări asupra calităţii sentimentelor voastre şi să vă
spuneţi: “Am aprins această fiinţă. Înainte era slendidă şi acum, e o ruină.” Nu
aveţi deci de ce să fiţi mândru, şi trebuie să încercaţi să reparaţi erorile ce leaţi
făcut.
Dragostea voastră trebuie să facă să crească o fiinţă. Şi aceasta se
întâmplă numai când o vedeţi înflorind graţie dragostei voastre şi atunci puteţi
fi fericit şi mândru, şi să mulţumiţi Cerului că aţi reuşit să o ajutaţi şi să o
protejaţi. Dar în general nu se preocupă de aceste lucruri, şi astfel vin şi îmi
spun: “O iubesc, o iubesc!... - Da, răspund eu, ştiu că o iubiţi, dar ca o găină pe
care o puneţi în cratiţă pentru a o mânca: o iubiţi, o devoraţi, şi s-a terminat.”
Nu, dragostea nu trebuie niciodată să devoreze, să aprindă fiinţele... Vedeţi,
dragostea pe care o înţeleg eu e foarte diferită de tot ceea ce mulţimea sau
tinereţea, care nu sunt încă luminate, pot să-şi imagineze.
Oamenii nu ştiu să iubească, şi apoi, pentru a se justifica, îmi spun:
“Maestre, nu cunoaşteţi natura umană, ea e teribilă!” Ah bine, eu nu cunosc
natura umană!... Dar le răspund că pe cât au făcut ca această natură umană
să fie greu de îmblânzit, la fel pot să o cuminţească, să o înnobileze. Ei nu au
făcut eforturi în trecut, şi acum, bineînţeles, au moştenit o natură foarte
dificilă. Iată cum se explică aceasta; e greşeala lor, nu are rost să se justifice.
Mulţi decid să nu mai facă eforturi pentru că, pasămite, e imposibil de se
schimba. Ba da, e posibil. Şi de acum înainte, chiar dacă veţi întâlni mari
obstacole, va trebui să vă puneţi: “Maestrul ne-a vorbit de această dragoste şi
vreau să ajung să o cunosc.” De ce obiectaţi tot timpul că realitatea este
diferită de ceea ce vă prezint? Iată, realitatea, cum poate acest cuvânt scuza
totul! Dar există realităţi şi realităţi.
Eu nu neg că sexualitatea e o realitate, dar de ce să ne oprim la această
realitate atât de grosieră, inferioară? Există o altă nuanţă a realităţii care e de
asemenea reală, dar mai subtilă. Unele fiinţe au ajuns să sesizeze şi să
trăiască această realitate, şi acum, pentru nimic în lume nu puteţi să le
convingeţi să o abandoneze pentru a se reîntoarce, ele nu o vor. Dar ceilalţi,
din păcate, pentru nimic în lume nu puteţi să-i convingeţi să încerce să se
lărgească, să ridice gradul iubirii lor; ei neglijează toate aceste adevăruri care
ar putea să-i salveze, continuă să coboare spre animalitate, şi astfel, evident,
ei vor fi dezaxaţi, sfâşiaţi. E normal, dragostea lor nu putea fi minunată decât
pentru câteva minute; apoi, doar scrum şi cenuşă. Se spune: “A fost atât de
frumos...” Da, a fost dar nu mai este şi aurul a devenit plumb. În timp ce
dragostea cerească rămâne veşnic de aur, nimic nu o poate oxida.
Omul are o ereditate împotriva căreia trebuie să lupte; de mii de ani
specia omenească şi-a făcut despre dragoste o anumită părere care s-a
înregistrat în celulele noastre şi pe care e greu să o ştergi. Dar nu înseamnă
că, pentru că nu o puteţi face de pe o zi pe alta, nu trebuie să credeţi ce spun
marii Maeştri. Dacă nu vă reuşeşte această schimbare înseamnă doar că
sunteţi deformat sau slab, nu că aţi fost înşelat de Iniţiaţi.
Câtă vreme aveţi tendinţe inferioare, sunteţi obligat să le satisfaceţi, dar
aceasta nu trebuie să vă împiedice să credeţi că e posibilă o îmbunătăţire. Şi în
ziua în care veţi reuşi să vă dezvoltaţi alte tendinţe, sublime, divine, veţi
înnota în oceanul Iubirii cosmice, pe când înainte nu vă hrăneaţi decât cu
câteva picături împrăştiate pe ici, pe colo (şi acestea găsite după o viaţă de
decepţii şi nenorociri!). Acum, că sunteţi scufundat în acest ocean cosmic,
puteţi să beţi, nu mai aveţi nevoie să mergeţi să furaţi câteva picături de
iubire de la ceilalţi.
Ştiu că ceea ce spun va fi de neînţeles pentru unii. Dar să facă ce pot, cu
speranţa că, în câteva încarnări, ei vor ajunge să-şi transforme dragostea. Nu
trebuie să se sinucidă! Pentru cei care au lucrat deja în alte încarnări, e mai
uşor să ajungă să se mulţumească cu foarte puţin în planul fizic, şi după aceea
chiar să se elibereze complet şi să guste dragostea în înalt, în planul spiritual.
Evident, fiinţele care sunt capabile de aceasta sunt foarte rare. Câţi
oameni religioşi au făcut legământ de castitate fără să ştie bine în ce se
angajează! Erau foarte tineri, nu se cunoşteau, nu cunoşteau deloc natura
umană şi într-o zi, când instinctele şi pasiunile li s-au revelat, au fost copleşiţi.
Ce tragedie! Da, ce de tragedii în mănăstiri pentru bărbaţi şi femei! Ar fi fost
mai bine să se căsătorească şi să aibă copii, decât să se frământe, acolo, într-o
mănăstire fiind, aşa zisă, logodnica lui Iisus, neîncetând să facă în imaginaţia
lor adultere cu toţi ceilalţi. În acest caz, e mai bine să iasă din mănăstiri.
Domnul e mult mai îngăduitor, El nu a cerut nimănui să se consacre absolut
Lui dacă trebuie să trăiască torturi pentru aceasta. El preferă mai bine să
avem o soţie - sau un soţ - şi copii, decât să trăim o viaţă dezaxată,
dezordonată şi să tulburăm atmosfera prin toate aceste dorinţe neîndeplinite.
Chiar sfinţii şi sfintele au fost frământate toată viaţa lor de forţa sexuală,
şi e degeaba dacă, la sfârşit, n-au găsit pacea. Sfânta Tereza d¢ Avila a fost
foarte pasională. Şi chiar despre Sfânta Tereza a Copilului-Iisus nu se ştie cum
a trăit, nici ce tentaţii a avut de traversat. Ea nu era cum a fost prezentată, o
fată mică, cu o faţă tandră şi delicată. Nu, natura sa era tare şi puternică. Eu, o
admir foarte mult, o iubesc mult, dar nu sunt de acord cu maniera inexactă în
care e prezentată sub pretextul de a salva situaţia.
II
Mulţi sfinţi şi sfinte au fost foarte ardenţi până în ultimul minut, şi nu a
fost rău, ci din contră. Cei care ştiu să utilizeze forţa sexuală sunt cei mai
bogaţi şi mai privelegiaţi, pentru că această forţă e o binecuvântare. Mulţi
oameni, foarte credincioşi, au vrut să se sinucidă pentru că simţeau această
ardoare în ei şi se credeau blestemaţi. Nu au înţeles nimic, şi din păcate
Biserica nu explică nimic despre acest subiect. În Iniţiere, se prezintă lucrurile
altfel. Forţa sexuală e un dar al lui Dumnezeu, trebuie numai să ştim să o
utilizăm. Ţările care au mult cărbune şi petrol în subsol devin arhimiliardare
pentru că ştiu să utilizeze aceste bogăţii. Iar cei care nu ştiu să le utilizeze pe
acestea se ard. La fel, forţa sexuală e o energie pe care omul trebuie să înveţe
să o utilizeze pentru a lumina, a încălzi şi a face ca totul să funcţioneze în
interiorul său.
Dar oamenii sunt atât de departe de adevăr că, atunci când văd o tânără
fată sau un băiat tânăr care posedă mult din această forţă, sunt gata să le-o
reproşeze. Ca şi cum aceşti tineri ar trebui să nu simtă nimic! Ca şi cum ar fi
trebuit să fie morţi!... Iată ideile adulţilor, şi în loc să îi ajute, ei vor să-i strice şi
să le bareze drumul, nimeni nu le va spune: “Bravo, băiatul meu! Eşti
privilegiat să ai această bogăţie... Trebuie numai să ştii că, dacă nu eşti
inteligent, chiar această bogăţie va fi cauza tuturor nenorocirilor.” Iată ce
trebuie să-i spunem, dar în loc de aceasta, îl plângem, îl criticăm; şi când
vedem un băiat rece, ne bucurăm, Dar ce va face el cu răceala? Nimic! Eu, de
asemenea, am fost educat astfel, şi chiar mai rău ca voi. Dacă aţi şti cum eram
educaţi în Bulgaria la începutul secolului! De aceea mulţumesc Cerului de a fi
avut lumina acestui învăţământ.
Şi acum, dacă sunt tinere fete şi tineri băieţi care au venit astăzi să mă
asculte pentru prima dată, îmi permit să mai adaug încă câteva cuvinte pentru
a-i ajuta. Credeţi, poate că povestesc prea multe lucruri scabroase... Oh, la, la,
dar aceasta-i nimic! Dacă aţi şti ceea ce tinerii sunt pe cale să asculte şi să
înveţe, de ce vorbesc ei, de ce se ocupă, aţi fi stupefaţi. Chiar şi micuţii de
doisprezece sau tresprezece ani îşi povestesc tot felul de istorii! Ce vă spun
eu, e nimic pe lângă acestea...
Într-o zi am primit vizita unei tinere fete, era drăguţă, simpatică şi după
manierele sale se vedea că este bine educată. Dar iată că mi-a mărturisit că
era foarte nefericită fiindcă era obsedată de o imagine: în tot ce privea, florile,
fructele, obiectele şi chiar tavanul, nu vedea decât sexul masculin. Şi cum era
credincioasă, catolică, se simţea realmente vinovată, respinsă de Cer şi căzută
în păcat.
Când am auzit-o, am început să râd. Ea m-a privit puţin mirată şi i-am
răspuns: “Ascultaţi-mă, nu e nimic grav, nu este nimic rău în tot ce mi-aţi
relatat. Este natural, este normal, sunt lucruri care se întâmplă tuturor, mai
mult sau mai puţin, bineînţeles, dar nu aveţi de ce să disperaţi. Natura se
ocupă de propagarea speciei şi ea creează aceste reprezentări şi la femeie
pentru ca genul uman să nu se stingă. Dar trebuie ştiut cum să acţionăm, cum
să utilizăm aceste imagini, dacă nu, vedeţi în ce stare v-au adus...
Iată deci ce trebuie să faceţi de aici înainte. Când vi se întâmplă să
vedeţi această imagine, în locul unui fruct sau a unui obiect, în loc să vă
mâhniţi, priviţi liniştită... Dar nu vă opriţi prea mult timp pentru că se pot trezi
anumite dorinţe şi pentru a vă consola se recurge la gesturi şi aşa mai
departe.... Deci pentru ca acestea să nu se producă, deveniţi puţin filozof,
adică începeţi să vă gândiţi la Inteligenţa care a supravegheat formarea
acestor organe. Reflectaţi, meditaţi, sunteţi impresionată de Inteligenţa care a
creat lucruri perfecte, şi aţi uitat tentaţia care v-o puteau aduce. În timp ce,
dacă vă cufundaţi în această obsesie, nu veţi mai ieşi. Luaţi această imagine
ca pe un punct de plecare, capabilă să vă propulseze până la sursă. Dacă nu
aveţi acest punct de plecare, cum veţi ajunge la predestinarea voastră, în
înalt? Dar ţineţi bine minte, nu le luaţi decât ca pe nişte puncte de plecare,
altfel veţi ajunge să vă scufundaţi şi vă veţi pierde. Trebuie numai să le
utilizaţi.”
“Din nefericire, oamenii nu ştiu să meargă mai departe de lumea
formelor pentru a reflecta şi a se minuna. Ei nu ştiu că această minunare,
chiar, îi va salva. Veţi spune: “Dar ce mi se întâmplă ? Este infricoşător, este
dezgustător”, şi asta vă pierde. Înlocuiţi aceste concepţii învechite şi nu mai
spuneţi “Este înfricoşător” ci “Ce frumuseţe! Ce spendoare! Câtă inteligenţă!
Cum a putut natura să formeze un lucru extraordinar, ca acesta?” Sunteţi
impresionată, şi vă regăsiţi echilibrul şi pacea!” Iată ce i-am spus acestei
tinere şi ea a plecat foarte fericită.
Dumnezeu a făcut bine ceea ce a făcut, atunci de ce să vrem să-i
mutilăm creaţia? Unii se comportă faţă de sexualitate ca şi cum Dumnezeu a
făcut rău lucrurile... Ei bine, acela care e grav, va fi pedepsit. Trebuie să fim
cuprinşi admiraţie în faţa a tot ce a creat Dumnezeu, pentru că El ştia de ce o
face. Nu noi trebuie să judecăm. Ce filizofie caraghioasă se dă oamenilor! Veţi
spune că aceasta este pentru a-i ţine în puritate, în castitate... Dar chiar
aceasta îi împinge să calce toate legile purităţii, pentru că cu cât li se prezintă
lucrurile ca diabolice, infernale, cu atât mai mult îi incită să le vadă şi să le
guste!
Credeţi că condamnând tot ce atinge sexul ca urât şi dezgustant, nimeni
nu se va mai interesa şi nu va mai practica nimic?... Dar atunci, cum se face că
majoritatea bărbaţilor care găsesc aceasta dezgustător se tăvălesc zi şi noapte
în aceasta. Aceasta nu a împiedicat nimic, dinpotrivă. Baudelaire a spus că
acolo unde simţim că comitem o crimă simţim cea mai mare plăcere. Da,
pentru că ştim că e interzis, e criminal, plăcerea creşte. Aceasta poate să fie
adevărat sau poate să fie fals, nu vreau s-o discut, dar am spus-o numai
pentru a vă arăta că a abuza de sex nu a fost niciodată o soluţie, în timp ce
dacă gândiţi altfel, veţi fi ajutaţi.
Singura soluţie a problemei sexualităţii este în felul în care bărbaţii şi
femeile privesc acest lucru. Cauza tuturor dezordinilor, tuturor nestăpânirilor,
este că bărbaţii n-au înţeles niciodată cum să considere femeile, dar nici
femeile cum să-i considere pe bărbaţi. Dacă bărbatul consideră femeia ca o
femelă, ca o Mesalină, ca un obiect al plăcerii, el îşi determină deja
comportamentul şi va fi obligat să dea o ieşire tendinţelor sale pasionale. Dar
dacă o consideră ca pe o divinitate, sentimentele sale, comportamentul său va
fi schimbat.
Iisus a spus: “Fie să ţi se facă după credinţa ta”. Da, lucrurile devin întrun
fel sau altul după maniera de a le considera. E o lege magică pe care
umanitatea trebuie de acum înainte să o cunoască. Se crede că se poate
schimba forma dragostei fără să se schimbe maniera de a-l considera pe acel
sau aceea pe care îi iubim... Nu, e imposibil. În dragoste e foarte dificil să
schimbi formele de expresie. Dar schimbând felul vostru de a considera o fiinţă
acţionaţi asupra voastră, asupra sentimentelor voastre, asupra tendinţelor
voastre, deci asupra manifestărilor dragostei voastre. Eu aşa fac, consider
femeia ca o divinitate. Veţi spune: “Biet bătrân, cât de departe eşti de adevăr!
Dacă ai şti ce este femeia!...” Şi credeţi că nu ştiu? Dar nu vreau să mă
gândesc la asta, eu nu vreau să ştiu nici ce e ea, nici ce ar putea fi, şi aceasta
mă ajută, o fac pentru mine. Dacă credeţi că nu ştiu ce este femeia! Am toate
motivele să o consider ca o fiinţă înspăimântătoate, dar nu are importanţă, eu
vreau ca ea să reprezinte pentru mine o divinitate. O consider deci ca o
divinitate şi eu sunt în beneficiu: dacă aţi şti ce simt şi ce descopăr! Acest
punct de vedere conţine o întreagă filozofie...
Acum câţiva ani, a venit să mă vadă un medic, grosolan, burtos, şi a
început să-mi vorbească despre femei. Şi ştiţi ce mi-a spus? El mi-a spus:
“Femeia, nu e decât un vagin”. Am răma siderat, da. Spuneţi-mi la ce serveşte
să ai concepţii aşa prozaice. E în parte adevărat, desigur, nu putem nega
faptul că fiinţa umană posedă intestine şi tot felul de organe care nu sunt
tocmai estetice. Dar aceste intestine, aceste funcţii un pic grosiere, bărbaţii
sau femeile nu sunt decât atât? Oamenii confundă totul. Fiinţa umană e
obligată să aibă un corp fizic cu organe adaptate la cutare sau cutare funcţie,
dar e departe de a fi aşa cum apare fizic. Bărbatul, femeia nu se reduc la
organe, sunt fiinţe care gândesc şi simt, fiinţe care au un suflet şi un spirit.
Ce bucurie poate să aibă un bărbat gândidndu-se că femeia nu e decât
un organ? Toată viaţa sa psihică e irosită. Acel medic nu era de loc psiholog:
nu a studiat cum gândurile influenţează starea noastră interioară. Pe când pe
mine mă interesează tocmai de a şti cum se reflectă asupra mea ceea ce
gândesc... Şi prefer să mă gândesc la femeie ca la o divinitate. Veţi spune:
“Dar nu e adevărat!” Da, poate aveţi dreptate, dar nu mă interesează şi
adevărul vostru este lucrul cel mai dăunător. Eu, trăind în iluzii şi minciuni -
presupunând că acestea sunt iluzii şi minciuni - sunt omul cel mai fericit. Eu
consider că toate femeile sunt divinităţi, ca un aspect al Mamei Divine, şi
atunci ştiţi voi ce fericire, ce bucurie simt numai la gândul că există femei pe
pământ, e nemaipomenit!... Credeţi că aş mai fi venit să vă ţin conferinţe dacă
gândeam ca acel medic? N-aş mai fi avut dorit să vă văd, să vă vorbesc.
Atunci, afacerea aceasta merge departe! Şi voi, de asemenea, trebuie să
vă schimbaţi concepţiile. Bărbaţii trebuie să-şi schimbe concepţiile despre
femei, iar femeile concepţiile despre bărbaţi, dacă nu porţile evoluţiei le sunt
închise; orice ar face, nu vor face nici un progres. Pentru femei, bărbatul
trebuie să fie o divinitate.
Nu trebuie să uităm niciodată că fiinţa umană posedă două naturi: o
natură inferioară, animală, şi o natură superioară, divină, pe care le numesc
personalitate şi individualitate. Cunoscând aceste două naturi, discipolul unei
şcoli iniţiatice se întreabă tot timpul cum poate hrăni individualitatea în el şi în
fiinţele pe care le iubeşte. Aceasta e adevărata dragoste.
Dar să ne oprim asupra felului în care oamenii obişnuiesc să procedeze
pentru a-şi câştiga partenerul. Fie că e vorba de un bărbat sau o femeie,
trebuie îmbunat, trebuie făcute complimente, flatată vanitatea sa, adică
trebuie atinsă personalitatea sa, dacă nu, ştim că nu vom obţine nimic. Deci,
amândoi ştiu cum să o facă: prin gesturi, cuvinte, cadouri, se adresează mereu
personalităţii celuilalt. Când e vorba să le trezească celor iubiţi toate facultăţile
sublime, ideale, luminoase, perfecte şi de a le hrăni, măcar cu un cuvânt, cu
un surâs, cu o privire... ei nu ştiu nimic. Dar pentru a excita şi a declanşa tot
ceea ce le permite să-şi potolească nevoile lor inferioare, aici sunt savanţi. De
aceea dragostea umană nu se exprimă încă decât într-un fel animal, instinctiv,
pasional; e foarte rar să găseşti un element de poezie, de miraculos.
Rolul Ştiinţei iniţiatice este de a arăta oamenilor cum pot să hrănească
natura superioară în fiinţele pe care le iubesc. Ceea ce vă voi spune va părea
poate, bizar şi mă întreb dacă mă veţi înţelege, dar vă voi spune de îndată. Să
presupunem că o femeie îşi ţine iubitul în brate: evident îi spune: “Dragul meu
Andrei...” sau “Dragul meu Ion...” sau “Dragul meu Pomponel...”, pentru că,
înţelegeţi, trebuie ca el să audă pronuntându-i-se numele, pentru ca
personalitatea sa să se poată bucura gândindu-se: “Ah! Cât mă iubeşte!...“ şi
astfel ea trimite toate energiile sale în prăpastia personalităţii lui. Dar
imaginaţi-vă acum că cei doi cunosc natura personalităţii şi individualităţii,
sunt instruiţi în Ştiinţa iniţiatică: când femeia îşi va îmbrăţisa iubitul ea va
spune: “O, Tată Ceresc!...” şi iubitul său va fi fericit de a fi devenit un
conductor al energiilor ei care urcă până la Tatăl Ceresc! Şi el, de asemenea,
îmbrăţişând-o se adresează prin intermediul ei Mamei Divine, energiile lui se
îndreaptă la fel spre Cer.
În loc să-şi limiteze schimburile în partea inferioară, unde nu ştim
niciodată ce putregaiuri şi fermentaţii dăm sau absorbim, trebuie ca bărbatul
şi femeia să se lege la sursa care este Dumnezeu. Da, trebuie să se lege la
această sursă a perfecţiunii şi nu la o fiinţă limitată şi imperfectă ca ei. Iată un
bărbat care spune unei femei: “Dragă, te voi face fericită”. Îl priviţi: e slab,
ignorant şi nefericit, cum o va face fericită? Numai legându-se şi unul şi altul la
Tatăl Ceresc şi la Mama Divină pot absorbi forţe din aceste rezervoare
inepuizabile, pot absorbi o dragoste pură, incoruptibilă, şi se vor simţi adăpaţi,
luminaţi, reînprospătaţi, întineriţi, fericiţi. Trebuie să ştim să creem şi să
menţinem fără încetare legătura cu dragostea divină. Tot ceea ce facem
trebuie să fie cu bun simţ, purificat, consacrat, sfânt pentru a servi o idee
grandioasă: Împărăţia lui Dumnezeu şi Dreptatea Sa.
Iată cunoştinţe pe care oamenii nu le posedă. Ei nu servesc decât
personalitatea lor şi a altora şi cum personalitatea are rădăcini subterane, ea îi
antrenează spre abis. Dar, e dificil să schimbi punctul de vedere al oamenilor.
Au obiceiuri vechi pe care le repetă fără încetare: ei îşi satisfac fără încetare
personalitatea şi nu dau nimic individualităţii lor care rămâne înfometată.
Din păcate, personalitatea care primeşte o cantitate de lucruri zilnic deşi
poftele-i sunt satisfăcute, nu e niciodată recunoscătoare. Dovada: o femeie a
dat totul bărbatului pe care-l iubeşte, iar el a uitat-o, e deja cu altele. De ce?
Pentru că ea satisfăcea doar sexul. Ea nu a reuşit să hrănească în el ceva
sublim, o altă natură plină de nobleţe care nu uită niciodată binele pe care i l-a
făcut şi rămâne veşnic recunoscătoare. Şi astfel biata femeie se plânge: i-am
dat totul, şi uitaţi-vă acum cum mă tratează! Ei da, pentru că ea a hrănit o
natură care e tot timpul ingrată.
În ziua când această problemă a celor două naturi vă va fi mai clară, veţi
ajunge să vă rezolvaţi mai bine problemele sexuale. Cel ce dă curs liber
tendinţelor personale, egoiste, pierde controlul asupra sexualităţii sale: e ca şi
cum organele sale ar funcţiona independent faţă de el fără ca el să poată opri
sau încetini ori ce ar fi. El constată numai, nu poate nimic, sunt alte forţe care
au pus mâna pe el, care iau tot; el numai observă... În timp ce în dragostea
spirituală, veţi constata că voi, adică sufletul vostru, individualitatea voastră e
cea care domină şi se hrăneşte. Chiar dacă nu e mai mult de o privire, o
prezenţă, un parfum, dar sunteţi fericit, dilatat pentru că voi înşivă, natura
voastră superioară e cea care a mâncat, care a băut, care a respirat şi nu au
făcut-o alte entităţi străine prin intermediul vostru.
Vă dau adevărata lumină asupra acestui subiect, şi credeţi-mă, nu
inventez nimic. Dragostea este cel mai mare mister care există; îl cunoaştem
foarte puţin şi continuăm să o practicăm fără să ne gândim şi fără să
înţelegem. De aceea suntem mereu nesiguri şi ne simţim nefericiţi. Chiar dacă
ştiinţa face descoperiri formidabile, cât timp problema dragostei nu va fi
înţeleasă şi rezolvată umanitatea nu va ieşi din necazuri. Iată punctul de
vedere pe care mi l-a dat Cerul şi care îmi permite să văd clar această
problemă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu