joi, 2 ianuarie 2014

Un ABC (sau trusa mea de scule) pentru 2014

Acum ca ne-am dezmeticit dupa sarmale, urari, pocnitori si agitatia sarbatorilor este timpul sa trecem si mental in anul 2014!
Asa ca am sa va impartasesc ABC-ul (sau trusa mea de scule) pentru 2014!

A

A vine de la Agenda

Adica anul acesta folosesc agenda mai des in organizare si planificare. Asa ca toate lucrurile importante si urgente sunt sub control si, mai mult chiar, sunt mereu asociate si legate (in scris) de obiectivele mele pentru acest an.

B

B vine de la Borcan (Ha!)

Da, da, borcanul din vestita povestioara cu profesorul...pe care probabil o stiti de la Time Management (sau de la Steven Covey)...


În urmă cu mai mulţi ani am primit o lecţie de management pe care nu o voi uita niciodată.
Am aflat mai târziu că era importată din State, ca mai toate lecţiile de profil, dar nu contează. Mesajul este important, iar modul în care mi-a fost prezentat cred că este genial.
Eram la un curs de Time Management. Cei care aţi participat la cel puţin un curs corporatist cunoaşteţi atmosfera. În mijloc o masă cu foi, pixuri, markere şi alte cele. Noi, studenţii, aşezaţi in semicerc încadram masa de la un capăt la celălalt al sălii. Do’n Profesor, un neamţ şcolit prin America de Nord, a pus un borcan de murături pe masă. Apoi a scos din geantă vreo 15 pietre de mărimea unui pumn şi le-a introdus una câte una în borcan.
Borcanul cu pietre

Când a terminat de aranjat, pietrele ajungeau până în buza borcanului, iar Profu’ ne-a întrebat: “E plin?” Cu toţii am răspuns într-un glas: “Daaaa!”
“Sigur?” ne-a întrebat din nou şi a scos din geantă o pungă cu pietriş. A turnat conţinutul în borcan şi l-a scuturat. Pietricelele au umplut spaţiul dintre pietrele mari. Întrebarea a venit din nou: “Este borcanul plin?” De data aceasta, avertizaţi fiind, am răspuns: “Nuuu!”

“Corect!” si din geantă a apărut o pungă cu nisip. După ce a turnat nisipul în borcan şi l-a scuturat, Profu’ ne-a întrebat: “Este borcanul plin?”
“Nuuu!” am strigat în cor, entuziaşti.
“Buuun!”  a replicat Profu’ şi a scos de sub masă un bidon cu apă pe care l-a turnat în borcan. S-a uitat apoi la grup şi a întrebat: ” Care este mesajul acestui experiment?”
Un coleg a răspuns rapid: “Oricât de ocupat ai fi, atunci când te străduieşti, tot mai găseşti timp si pentru lucruri mărunte.”
“Ei bine, da şi nu prea” ne-a spus Profu’. “Cum ar fi dacă am începe cu nispul si pietrişul? Mesajul experimentului este: dacă nu am pune intâi pietrele mari, ele nu ar mai avea loc în borcan!”
Gândeşte-te la borcan ca la o zi din viaţa ta. Mărimea lui este aceeaşi pentru noi toţi, fără excepţie. Acum, mai târziu, mâine, peste o săptămână sau oricând vei reflecta la această lecţie întreabă-te: “Care sunt pietrele mari din viaţa mea, din jobul meu, din afacerea mea?” Cu siguranţă vei vrea să le pui pe acestea mai întâi în borcan.
Fiecare are un număr diferit de pietre mari. Şi dimensiunile fiecărei pietre sunt diferite.  În timp acestea se pot schimba în funcţie de priorităţi, dar cu siguranţă fiecare dintre noi le are. Acestea pot fi familia, prietenii, compania,  sănătatea, un hobby, religia etc.
Pietrişul reprezintă lucrurile care ne consumă mai mult de câteva minute, dar nu se întâmplă în fiecare zi: vacanţa, un proiect, învaţarea unui curs, vizionarea unui film…
Nisipul este la fel de important ca si pietrele mari sau pietrişul. Nu te aşteptai la asta, aşa? Nici eu la vremea respectivă. Primul impuls a fost să consider nisipul ca lucrul cel mai puţin important. Totuşi el reprezintă micile chestiuni care ne pot face ziua mai frumoasă sau mizerabilă. Un fir de nisip în ochi este extrem de supărător. O galeată de nisip aruncată peste o stradă îngheţată ne poate salva viaţa! Tu alegi nisipul, e borcanul tău!
Şi timpul tău. Tu îţi cunoşti priorităţile şi cât timp vrei să le aloci. Alege tu sau altcineva îţi va umple borcanul cu pietrele sale, nisip sau ciment. Chiar vrei să îţi petreci timpul muncind la priorităţile altuia?
Ce este cel mai important pentru tine acum? Opreşte-te puţin şi gândeşte-te. Conştientizează lucrurile importante din viaţa ta, acordă-le atenţia cuvenită si vei fi un învingător.
povestea cu borcanul preluata de pe : http://www.biziq.ro/blog/61/organizeaza-ti-timpul-sau-altcineva-ti-l-va-organiza-in-locul-tau/

 Asa ca Borcanul e urmatoarea mea unealta!

C

C vine de la Constienta (sau Constiinta)

Anul acesta sunt atenta , constienta (adica ma straduiesc sa fiu constienta) , adica treaza!


Ce inseamna asta pentru mine?
 Este aducerea aminte continua a divinitatii si descoperirea ei in sine. Cum? Prin atentia indreptata mereu si concomitent la "ce se intampla" in exteriorul meu, in interiorul meu si la intrebarea continua: de ce sunt acum aici, in acest moment?


Ce ziceti? E bun ABC-ul meu pentru 2014? voi putea sa folosesc aceste minunate scule fara sa-mi dau peste degete?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu